​Testbænk - her er noget af det vi kan...

Fejlfinding:

Testbænken bruger vi ofte til at fejlfinde på Mcèns tændingsanlæg, kaburator/indsprøjtning. Vi bruger det også til at søge fejl ved "høj hastighed" såsom udsættere, lyde og meget andet

Effekt måling:

Rullefeltet kan også bruges til at lave en ren effekt måling, dette kan bruges til at få en ide om motorens generelle "trim"
Vi kan måle effekt både på baghjul og motoren.

Inddyssening: (karburator Mcér)

Inddyssning af Mcèn er nødvendig når man ændre på indsugning eller udstødning på Mcèn. Fra fabrikken er indsugning og udstødning nøje afstemt, for optimal ydelse/økonomi og miljø hensyn. Ved efter montering af dele ændres dette samspil.
Man inddysser typisk ved montering af sports udstødning/luftfilter.

Jet kit

Med et Jetkit monteret i din karburator er der åbnet for mange justerings muligheder. Derved vil man kunne opnå den bedst mulige kombination af luft og benzin, og hermed optimal ydelse eller brændstoføkonomi ved ethvert omdrejningstal.

Herved vil du have mulighed for ved hvilket som helst omdrejningstal at kunne give fuld gas og din Mc svarer omgående.​

Inddyssening (indsprøjtning Mcér)

Montering af Power Commander

Ved optimering af motorcykler med indsprøjtning (EFI) benytter vi power comander, denne kommer med standart "Mapping" fra leverandøren, den er en "grundindstilling" som kan optimeres.
Dette gør vi ved hjælp af testbænken, 4gas analyse og en bærbar pc hvor vi kan optimere "Mappings". Dette betyder at Mcèn kan justeres utrolig nøjagtig, og giver optimal træk helt fra bund, god gas respons og top effekt.

Oxygen Sensor eliminator kit

Denne del er udviklet for at kunne få den bedste indstilling af din Power Commander, hvis motorcyklen er monteret med lamda-sonde.


Problemet med lamda-sonden, er at den regulerer blandingen ved konstant hastighed, og dette giver en urolig kørsel.
Ved at montere oxygen sensor eliminator kit, får du den rigtige indstilling med Power Commander.

PRO Air

PRO Air indsugnings kittet består af selve K&N Filtrene med tilhørende krumtaps udluftning, tragte og dæksler eller hvad der nu skal bruges på hver enkelt model for at få det til at virke.
Desuden skal du bruge, et jet kit eller en Power Commander til indsprøjtnings Mcér. Dette system er udviklet til Mcér af cruiser typen (V2) og kræver et "åbent" udstødnings system.

Er man til det mere ekstreme kan man supplere med Quickshift, Ignition Module eller en G-pack.

Dynojet quick shifter sensor

Tilbehør til Power Commander USB. Denne funktion tillader hurtige gearskift, hvor det er muligt at skifte op gennem gear med fuld gas og uden brug af kobling. Dette giver en meget hurtigere acceleration, hvor der er træk næsten hele tiden.


Sensoren monteres på gear-armen, hvor den mærker når der skiftes gear. Den afbryder for tændingen i en kort øjeblik, og der skiftes gear uden træk på motor og gearkasse.

Der er mulighed for at stille den tid, som tændingen brydes, for at få et helt ryk-frit gearskift.

Det bemærkes at der er tale om en meget kort skifte-tid i forhold alm. gearskift, hvilket vil sige mere tid med gassen på og hurtigere acceleration.
Quickshifter er et tilbygnings modul til power Commander.

Ignition Module

Tændingsmodulet er tilbehør til Power Commander USB.

Det tillader at tændingen kan ændres radikalt i motoren(op til 10` hver vej) Dette er til ekstrem tuning, til nogle modeller kan dette modul også hæve Omdr. Grænsen.(tændingsbegrænseren) Dette er hård kost for en motor og bruges oftest til banebrug.
Ignition Module er et tilbygnings modul til power Commander.
G-pack
Mange af de nye motorcykler er fra fabrikken neddroslet med op til 20 hk.

Dette gøres ofte pga. afgifter. Der kan også være effekt begrænsninger i 1-2-3 gear på meget effektfulde mc'er disse kan også fjernes så du har fuld effekt her også.

Med G-pack fjerner du de begrænsninger der er lagt ind i motorcyklen og lader alle hestene arbejde frit.

På nogle modeller fjerner G-pack også 300 km/t begrænsninger på motorcyklen.

Hvorfor inddysse?

De yderste konsekvenser ved manglende inddyssening kan være:

For mager blanding: Brændte ventiler og stempler i motoren, forhøjet arbejdstemperatur i motor og dårlig benzin økonomi.

For fed blanding: tilkoksning af motor, forøget slid af cylinder væg(benzin skyller oliefilm af), benzin rester i olien/udstødning og dårlig økonomi.

Fakta om vores testbænk

Vi benytter et MJP rullefelt, det adskiller sig fra mange andre rullefelter på markedet ved at være udstyret med en 500 kg. rulle (nogle andre køre med 60-80 kg ruller) .Dette gør at man ikke behøver nogen El bremse på rullen.
Der udover består feltet af en lambda sonde koblet på en pc.

En vejrstation og et kraftig indblæsnings/udsugnings system medvirker til, at målingerne bliver korrekte.​

★★★★★

Dennis Betski Nielsen

Ja til hver en tid. God service og god behandling han giver.

★★★★★

Ole Spaabæk

Satte min MC til salg hos Braun, og på en uge var den solgt. Super godt!

★★★★★

Lars Agerbo Kaanbjerg

Super service og yderst kompetent. Min største anbefaling.

★★★★★

Chris Fromberg Jensen

Tak til Thomas for at ha fået min zx6r til at gå som nu igen, uden at pungen skulle tømmes helt :-)
​Det er mit første besøg hos Thomas, men bestemt ikke det sidste:-)

Kontaktoplysninger​

Brauns MC Service

Torvegade 15

7280 Sønder Felding
Tlf.: 23 699 700
E-mail: info@braunsmc.dk
CVR: 34298149​

Hvorfor vælge os?

Kvalitetsmotorcykler

Vi tager toppen af prisen

Stort udvalg af cykler

Professionel rådgivning

Gratis prøvetur på alle cykler

Konkurrencedygtige priser